بیماری زونا واگیر است Secrets

Wiki Article

 دکتر ممکن است برای تشخیص این عارضه، یک نمونه‌برداری از بافت آسیب‌دیده انجام دهد و یا قسمتی از تاول‌ها را برای بررسی بیشتر در آزمایشگاه، کشت دهد.

هدف‌ اصلی‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از تخفیف‌ خارش‌ و درد تا حد امكان‌، كه‌ برای‌ این‌ كار معمولا از داروهای‌ مالیدنی‌ و خوراكی‌ استفاده‌ می ‌شود.

داده‌های گزارش شرح می‌دهند که اگر آتش‌بس برقرار نشود و کمک‌های امدادی به نوار غزه سرازیر نشود، قحطی چگونه ممکن است در هشت هفته آینده رخ دهد.

علاوه بر این برای جلوگیری از انتقال ویروس واریسلا به دیگران، توصیه می‌شود که فرد مبتلا، تا حد امکان زخم‌ها و ضایعات پوستی خود را بپوشاند.

ویروس زونا فقط تا زمانی فعال است که تاول برای اولین بار خشک می‌شود. به عبارت دیگر انتقال قبل از ایجاد تاول و بعد از تشکیل پوسته امکان‌پذیر نیست.

اما برخی دیگر نیز می‌تواند بسیار دردناک باشد. حتی یک نسیم ملایم می‌تواند باعث درد شود. برخی افراد بدون ایجاد بثورات، درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

فقدان کمک‌های کافی، اردن و اکنون سایر کشورها از جمله آمریکا و بریتانیا را وادار کرده است که کمک‌های خود را از هوا بیماری زونا بفرستند، شیوه‌ای که ناکارآمدترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه است.

شرح حال به نفع زونا هست اما باید مشخص شه ضایعات در یک درماتوم هستن و شکل اون ها به نفع زونا هست یا خیر

۲۸ سالمه/قبلا هم تجربه زونا داشتم ناحیه شکم سمت چپ/تقریبا یه هفته پیش همراه بیمار آبله هم بودم/الان دو سه روزی میشه که در ناحیه گردن سمت چپ علائم قرمزی،سوزش کم،درد گردن و تاول کم هم دیده میشه/آیا زونا هست؟/لازمه حتما به پزشک مراجعه بشه؟/ دارویی یا راه حل خاصی داره؟/تشکر از زحماتتون

در این مقاله درباره زونا، علائم، درمان و مراقبت‌های لازم می‌خوانید. برای خواندن مقاله پیش رو به ۷ دقیقه زمان نیاز دارید.

پس از ماه‌ها هشدار، یک گزارش تازه مورد تایید سازمان ملل با ارائه شواهد آماری محکم نشان داده که فاجعه انسانی در غزه به یک قحطی انسان‌ساخته تبدیل می‌شود.

○ داشتن سرطان خون، بیماری خودایمنی، فشار خون بالا، یا دیس لیپیدمی (کلسترول "بد" بالا یا کلسترول "خوب" پایین)

حسام‌الدین سراج: علت علاقه من به موسیقی، رادیو و تلویزیون زمان شاه بود

فشار بر اسرائیل افزایش یافته است تا به مسئولیت‌های قانونی خود برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی عمل کند و اجازه دهد تا کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی به افراد نیازمند برسد.

Report this wiki page